CONTACTINFORMATIE
PAGINAS
Menu
Als bedrijf is het natuurlijk van belang dat je vindbaar bent voor je klanten. Zo moet je beter vindbaar zijn dan je concurrent en kun je op deze manier meer bezoekers lokken. Dit werd eerder gedaan met een fysieke winkel, maar tegenwoordig is het internet veel belangrijker. Zo worden er online veel meer aankopen gedaan dan fysiek en moet je ook online vindbaar zijn. Voor een bedrijf is het dan heel belangrijk om een website te hebben waar ze bezoekers kunnen ontvangen. Op deze website zet je informatie en kun je zelfs producten aanbieden voor de bezoekers. Je website staat in een zoekmachine en je wilt natuurlijk hoog in deze zoekmachine staan, zodat je meer bezoekers krijgt. De hoogte in deze zoekmachine wordt bepaald door Google, hierbij kijkt Google naar de waarde van je website en zet jouw website in een ranglijst. Je wilt natuurlijk goed scoren en dit kun je doen door middel van SEO. Bij SEO wordt er gekeken naar verschillende factoren die bepalend zijn voor de waarde van je website. Door alle factoren te volgen en toe te voegen binnen je website, kun je ervoor zorgen dat je website makkelijker te vinden is voor eventuele klanten.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je weet welke factoren van belang zijn bij SEO. De ene factor is minder belangrijk dan de ander, maar je wilt ze wel allemaal toepassen op de website. De laadtijd van je website kan een grote rol spelen en is het belangrijk dat het niet lang duurt voordat je op de website kunt komen. Ook is het van belang bij SEO dat de indeling van je website duidelijk is en eenvoudig om te besturen, zo kan een menu je goed helpen met de verschillende pagina’s op je website.
De belangrijkste factor binnen SEO is linkbuilding, hier kun je veel punten scoren die belangrijk zijn voor je positie binnen de zoekmachine. Bij linkbuilding kijk je naar content op externe websites waar jij je link in kan zetten. Met een link bedoel ik een back link waarin je verwijst naar je eigen website. De content waarin jij je link wilt zetten moet wel enige relevantie hebben met je website, op deze manier kun je veel meer waarde eruit halen. Als jij een webshop hebt voor tuinproducten wil je natuurlijk niet een stukje content hebben over kookgerei.